مارک زاکر برگ Mark Zuckerberg

مارك زاکر برگ، موسس و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس بوک جوان ثروتمندی است. اما حالا ورود فیس بوک به بورس باز هم بر ثروت او خواهد افزود و او را به ثروتمندترین جوان دنیا تبدیل خواهد کرد.

 

به گزارش اکونومیست، زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک که تصمیم گرفته سهام عمومی این شبکه اجتماعی را برای اولین بار وارد بورس کند، خود 28.4 درصد از سهام 100 میلیارد دلاری این شرکت را در اختيار دارد. این مقدار سهام می تواند ثروت زاکربرگ را 28.4 میلیارد دیگر افزایش دهد. زاکربرگ با این میزان ثروت به ثروتمندترین جوان دنیا تبدیل خواهد شد.

زاکر برگ هم اکنون در فهرست صد نفر ثروتمند برتر نشریه فوربز با 13.5 میلیارد دلار ثروت خالص رتبه 125 را به خود اختصاص داده است. اما افزایش 28.4 میلیارد دلاری دیگر به ثروت زاکربرگ او را به نهمین ثروتمند دنیا تبدیل خواهد کرد. البته حقوق ماهیانه 500 هزار دلاری و پاداش های نقدی را نیز باید به این مبالغ افزود.

آنچه در مورد زاکربرگ جالب توجه می نماید، رقم نجومی ثروت او نیست، بلکه سن و سال جوان اوست. در میان صد ثروتمند برتر دنیا فقط لری پیج و سرگی برین که هر دو از موسسان گوگل هستند کمتر از 40 سال سن دارند و بقیه ثروتمندان دنیا همگی پا به سن گذاشته اند.

با این همه، برای محاسبه دقیق تر ثروت زاکربرگ باید منتظر ماند عرضه اولیه سهام عمومی فیس بوک در ماه می سال جاری در بورس صورت گیرد




تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:فیس بوک,ثروتمندترین,

 

محققان می گویند اگرشما تصور مثبتی درباره سلامتی خود داشته باشید، عمر طولانی‌تری خواهید داشت.

دانشمندان معتقدند که تصور مثبت درباره سلامتی، به داشتن عمر طولانی افراد کمک می‌کند.
تحقیقی نشان داد احتمال خطر مرگ در شرکت‌کنندگانی که وضعیت سلامتی خود را عالی توصیف کردند، در مقایسه با کسانی که وضعیت سلامتی خود را بد توصیف می‌کردند، کمتر است.
محققان همچنین سایر عوامل خطرزا همچون دخانیات، بیماری‌های مزمن و فشار خون بالا را، که امید به زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در نظر گرفتند.
آخرین نتایج این تحقیق، مطالعات قبلی مبنی بر افزایش سلامتی بر اثر تصور مثبت، را تائید کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، در این تحقیق از 8.000 نفر خواسته شد که ابتدا به وضعیت سلامتی خود نمره‌ای دهند و سپس مورد چکاپ قرار گرفتند.
محققان بعد از سه دهه، مجددا همان موارد را بررسی کردند و متوجه شدند کسانی که تصور مثبتی داشتند، عمر طولانی‌تر داشتند.
این تحقیق نشان داد افرادی که وضعیت سلامتی خود را بد توصیف می‌کردند، 3.3 مرتبه احتمال فوت‌شان بیشتر از بقیه بود.
این تحقیق، اولین تحقیقی می‌باشد که در فاصله زمانی طولانی، رابطه بین تصور مثبت نسبت به سلامتی و مرگ را بررسی کرده است.
البته، کارشناسانی نیز وجود دارند که معتقدند که تصور مثبت نسبت به سلامتی، بر عمر انسان تاثیری ندارد.

منبع : جام نیوز




تاریخ: سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:طول عمر,سلامتی,تفکر مثبت,مرگ,

 

قرن‌هاست که در طب سنتی چین، پزشکان از نوعی بوته گلدار تبتی برای درمان مالاریا استفاده می کنند. اکنون دانشمندان دریافته‌اند که از این گیاه می توان به عنوان سلاحی بر ضد سالخوردگی و پیر شدن استفاده کرد.

محمود حاج‌زمان: یک بوته گلدار تبتی که با فریب دادن سلول‌ها باعث ایجاد احساس گرسنگی در آنها می‌شود، می‌تواند به عنوان سلاحی علیه تصلب چندگانه و حتی پیر شدن تبدیل شود.
به گزارش نیوساینتیست، ریشه‌های گل ادریس آبی همیشه بهار یا گنه‌گنه چینی با نام علمی Dichroa febrifuga، قرن‌هاست که در طب سنتی چین برای درمان مالاریا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون تریسی کلر و همکارانش از دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه هاروارد در بوستون کشف کرده‌اند که هالوفوگینون، ماده‌ای شیمیایی که از عناصر اصلی سازنده ریشه این گیاه است، مانع از برخی واکنش‌های ایمنی می‌شود که می‌توانند منجر به بروز بیماری شوند.
زمانی‌که میزان آمینواسیدها در بدن دچار کمبود می‌شود، سلول‌ها سنتز پروتئین‌های غیرضروری را متوقف می‌کنند. گروه تحقیقاتی کلر کشف کرد که هالوفوگینون با مسدود کردن آنزیمی که وظیفه رساندن آمینواسید را به این سیستم ساخت پروتئین بر عهده دارد، این کمبود را شبیه‌سازی می‌کند.

 کلر دریافت که این دارو آغازگر زنجیره‌ای شیمیایی موسوم به AAR است که مسئول کمیابی آمینواسید است. این واکنش زنجیره‌ای مانع از رشد انگل‌های مالاریا می‌شود، سلول‌های خونی را از ساختن پروتئین که باعث التهاب می‌شود باز می‌دارد و مانع از گسترش نوع خاصی از گلبول‌های سفید می‌شود که باعث بروز شرایطی همانند انسداد روده بزرگ و تصلب چندگانه می‌شوند.
این ویژگی می‌تواند باعث اثربخشی این دارو برای مقابله با بیماری‌های خودایمنی شود. اما از آنجایی‌که هالوفوگینون فقدان مواد غذایی را تقلید می‌کند، استفاده احتمالی دیگری نیز برای آن وجود دارد. حیواناتی که تنها به میزان مورد نیاز غذا می‌خورند، به عنوان موجوداتی با طول عمر بیشتر شناخته می‌شوند؛ که تا حدودی به این دلیل است که در این حیوانات از ایجاد بیماری‌هایی که شامل التهاب هستند، پیشگیری می‌شود. به گفته کلر، این مساله بدان معنا است که هالوفوگینون احتمالا می‌تواند به عنوان یک داروی ضد سالخوردگی عمل کند.

منبع : خبرآنلاین




 

گوگلشرکت گوگل به زودی خدمات جدیدی در حوزه پردازش ابری راه اندازی خواهد کرد که گوگل درایو نامیده می‌شود. گوگل این خدمات را به قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های رایج این خدمات در بازار عرضه خواهد کرد. 
به گزارش وب سایت Digitaltrends گوگل قصد دارد خدمات پردازش ابری خود را هم بر روی رایانه‌های شخصی عرضه کند و هم بر روی فناوری‌های همراه. کاربران می‌توانند فایل‌های مورد نظر خود را اعم از متن، موسیقی یا فیلم از طریق ابزارهای مختلفی که به اینترنت متصل هستند در این فضا ذخیره کنند. اشتراک فایل‌ها نیز از جمله قابلیت‌هایی است که گوگل استفاده از آن را در خدمات جدید خود امکان پذیر خواهد کرد. 

گوگل هم اکنون در ازای دریافت سالانه ۵ دلار حدود ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره در اختیار کاربران خدمات داک، جی میل و پیکاسا قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند برای استفاده از فضای ذخیره ۸۰ گیگابایتی این شرکت سالانه ۲۰ دلار بپردازند. 
ادامه مطلب...


تاریخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:گوگل,پردازش ابری,گوگل درایو,

 عضو هيات مديره اتحاديه كشوري طلا و جواهر پيش‌بيني كرد كه از اوايل فروردين سال 91 بهاي سكه كاهش يابد.

 

سکه بهار آزادی

يوسف تقي‌زادگان اظهار كرد: با توجه به اينكه اولين سررسيد عرضه پيش فروش سكه توسط بانك مركزي در اوايل فروردين سال 91 خواهد بود، پيش‌بيني مي‌شود كه در آن زمان قيمت سكه تا حدودي كاهش يابد.‌

وي درباره وضعيت قيمت كنوني سكه نيز تاكيد كرد: در حال حاضر در قيمت سكه شاهد حباب 80 تا 90 هزار توماني هستيم.

بازرس اتحاديه كشوري طلا و جواهر تصريح كرد: در تمام دنيا با افزايش نرخ دلار، نرخ طلا كاهش و با كاهش نرخ دلار، نرخ طلا افزايش مي‌يابد و اين موضوع در ايران برعكس است، به طوري كه با افزايش نرخ ارز، نرخ طلا هم افزايش و با كاهش نرخ ارز، نرخ طلا هم كاهش مي‌يابد.

به گزارش ایسنا، تقي‌زادگان در ادامه خواستار حراج سكه در بانك كارگشايي با قيمت‌هاي مناسب شد چرا كه به اعتقاد وي عرضه سكه با قيمت بالا باعث حبابي شدن بهاي آن مي‌شود.

منبع طلانیوز




آخرین مطالب